Zdravie

Šošovicu by sme si mali dopriať aspoň dvakrát za týždeň

Žltá, červená, oranžová, hnedá, či čierna. Všetky druhy šošovice patria k veľmi zdravým potravinám. Zároveň, hovoríme o veľmi lacnom tovare, takže z hľadiska ceny, si ho môžeme dopriať pokojne i každý deň. Aspoň dvakrát za týždeň, by však táto strukovina nemala chýbať na tanieri nikoho z nás.

čočka
 
Šošovica je v prvom rade bohatým zdrojom vlákniny, bielkovín a proteínov. Vďaka tomu, ide o veľmi výživnú surovinu, ktorá nás zasýti na dlhšiu dobu, no zároveň nepridá na váhe ani nepoškodí zdraviu. Obsahuje viacero vitamínov zo skupiny B, stopové prvky a minerály. Jej chuť o tom síce nenapovedá, avšak šošovica, patrí k potravinám s najvyšším obsahom vitamínu C. Na to, aby sa v nej takpovediac naštartoval, však potrebuje malú pomoc. Preto si šošovicu vždy pokvapkajte čerstvou citrónovou šťavou. Navyše takto i chutí omnoho lepšie.
 
Vitamín C-Jeden z najsilnejších antoxidantov. Chráni organizmus pred vznikom celého radu chorôb a celkovo podporuje imunitný systém.
Vláknina-Naše telo by bez nej nemohlo fungovať. Podporuje trávenie a zodpovedá za našu celkovú energiu a vitalitu.
Proteíny-Spolu so sacharidmi a tukmi, tvoria základ pre fungovanie organizmu. nášmu telu jednoducho dodávajú energiu.
Železo-Je zodpovedné za tvorbu červených krviniek. Pri jeho nedostatku môžeme trpieť na chudokrvnosť.
Vápnik-Potrebujú ho kosti, zuby, kĺby a chrupavky v našom tele. Nedostatok sa môže prejaviť viacerými závažnými ochoreniami, napríklad osteoporózou.
Horčík-Napomáha regenerácií svalov, okysličuje krv a zodpovedá za celkovú psychickú pohodu.
 
červená čočoka
 
Minerály obsiahnuté v šošovici:

  • mangán
  • železo
  • zinok
  • draslík
  • vápnik
  • horčík
  • fosfor

 
Ak patríte k ľuďom, ktorých strukoviny nafukujú, povarte šošovicu dlhšie a nezabudnite na bobkový list. Kúsok chilli papričky, pomôže tieto nežiaduce účinky taktiež eliminovať. Pokiaľ máme možnosť, vždy sa snažme konzumovať čerstvo uvarenú šošovicu.sterilizovaná obsahuje veľa solia tiež sodíka. Konzervovaním a tepelnou úpravou navyše stráca svoje pozitívne účinky.

Šošovicu by sme si mali dopriať aspoň dvakrát za týždeň
4.3 (86.67%)3